Valokuvien ja tekstien kopioiminen ilman lupaa on kielletty.

4. joulukuuta 2015

4. luukku/ Tulipa sanottua

Joulu, joulu tule jo!!!

Tulipa sanottua: 

Very promising boy, in ex phase of development <3


Tuulikello on muuten vempele minun makuuni. Tuonkin tuossa kuvassa minä lopulta pudotin, niin hauska se oli. Tuulikello on idiofoninen koriste, se on siis idioottivarma helisemään ja koska niitä on erilaisia, ovat ne myös melko kauniita. Tuulikellossa voi olla 3-12 puista, bambuista, kivistä tai metallista erimittaista onttoa tai kiinteää sauvaa. Ne on ripustettu langoin tai nyörein pieneen levyyn tai koristekatokseen. Tuulessa ne soivat osuessaan keskellä riippuvaa kieltä vasten. Toisessa versiossa on sauvojen asemasta kymmeniä pieniä kelloja. 
No eihän meidän olohuoneessa niin kamalasti ole tuullut, paitsi silloin kun minä reuhon pyörremyrskyn lailla. Jostain aina joku ilmavirta siihen osuu, ja kaunista helinää alkaa kuulumaan. Komiaa.

Talon tietylle puolelle asetettu tuulikello kertoo tuulen kääntymisestä tai voimistumisesta kyseisellä suunnalla. Tuulikelloa voidaan käyttää myös lintujen karkottamiseksi ei-toivotulta alueelta. Tämä olikin muuten hyvä vinkki. Kerroinko teille sitä, kun kerran olin parvekkeella ja yksi lokki meinasi väkisin tulla mun luokse. Onneksi meillä taisi olla siinä lasi välillä. En mää ymmärrä mikä sitäki vaivas. Ensi kesänä mä asennan siihen tuulikellon, niin menköön muualle lentelemään.
Afrikassa tuulikellon uskotaan tuovan hyvää onnea. Kyl se tuo hyvää onnea täällä Raisiossakin. Fengshuissa tuulikelloa käytetään hoitamaan raskasta, vahingolliseksi koettua energiaa. Oho, mä olen huomannut että näyttelyissäkin voi olla vähän raskasta energiaa, mutta kyllä se yleensä siitä aina ohitse menee.

3 kommenttia:

  1. Kiitos, kiva kun kerroit tuulikelloista enemmänkin. Olet viivas kissa, mutta leikkiä ei kannata unohtaa, eihän :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei toki! Vierivä kivi ei sammaloidu, ja siispä minä leikin aina kun huvittaa :-)

      Poista
  2. Kyllä leikkiminen on kivaa ja tuulikellot on mukava lelu siihen.

    VastaaPoista