Valokuvien ja tekstien kopioiminen ilman lupaa on kielletty.

21. lokakuuta 2019

Laiturin paikkaa katsomassa

Näinä pimeinä aikoina kun maailma on musta ja harmaa, on hauskaa katsoa kesän muistoja valokuvista, niitä aurinkoisia kuvia kun linnut lauloivat ja koirat läähättivät helteessä.

Huomasin, että en ole OLLENKAAN ehtinyt päivittää teille Kesällä Kerran- kuulumisia. Minähän olen tunnetusti kova mökkeilijä ja tässä olen alkukesästä katsastamassa laiturin paikkaa. Tuo laituri- se on sellainen härpäke että siitä on kuulkaas meidän perheessä keskusteltu. Milloin sitä lasketaan, milloin sitä nostetaan, kuka nostaa ja kuka laskee ja mihin se loppujen lopuksi sijoitetaan. Kaiken kukkuraksi se taitaa olla joka kesä vähän eri kulmassa rantaan nähden...Hmmm...ehkä johtuu siitä että minä en ehdi kaikkialle mukaan työnjohtajaksi. En minäkään, vaikka veteraani olenkin. Tässä siis on menossa pieni rantakatselmus.

- Tässä on hyvä, sanon minä.


Niinpä laituri laitettiin veteen alkukeväästä, räntäsateessa. Minulla ja mamilla oli nimittäin kauhea kiirus. Tässä kuvassa kesä on jo kauneimmillaan ja minä tarkistan että kantaako tämä laituri 10 kiloa täyttä rakkautta ja kantaahan se. On oikein tukeva ja hyvä näin veteraanicooninkin astella.

Niin juu, ja kuvalla huomio. Kissat eivät kuulu Suomen luontoon joten emme kannata vapaata ulkoilua. Minä ulkoilen valvotusti laiturilla mamin kanssa.

1 kommentti:

  1. Itsekin juuri katselin kesäkuvia mökiltä, olisipa kesä jo. Pitäisi meidän mökille rakentaa uusi laituri. Vanha on jo sen verran kulunut, että uusi näyttäisi paremmalta ja olisi kestävämpi.

    VastaaPoista