Valokuvien ja tekstien kopioiminen ilman lupaa on kielletty.

11. toukokuuta 2016

Kesä on alkanut!

Nyt se kesä on sitten alkanut...Olemme nimittäin viime viikolla yöpyneet ensimmäistä kertaa mökillä. Sen ansiosta tässäkin blogissa alkaa pakinat tunnuksella "Kesällä kerran."

Tähän alkuun on myös hyvä linkittää Suomen Kissaliiton kannanotto kissan ulkoiluun vapaana. Sen voi lukea tästä: Kannanotto kissan ulkoilusta. Tässä on kyllä asiaa. Ja olen Kissaliiton kanssa samaa mieltä. Me emme kuulu luontoon to- del- la- kaan, sillä Suomen luonto on vaaroja täynnä. Kaikkein vaarallisin on ihminen, joka on maailman julmin eläin!!!

Näin ollen kerron avoimesti, että edes minä en ulkoile vapaasti, vaan aina jokin pirun valvova silmä on jossakin minua katsomassa. Lähde siinä sitten seikkailemaan?! Mahdotonta!  Eli meidän perhe ulkoilee valvotusti ja luontokuvia on aina ollut blogissani ja tulee vast edes olemaankin. Minä nimittäin näytän hyvältä luonnon helmassa saatikka aina jossain samalla kälyisellä sohvalla.  Ja ne kuvat ottaa aina palvelusväkeemme kuuluva ihminen, eikä mikään piilotettu riistakamera. Nih!

Mutta mennäänpä nyt kesän merkkeihin. Ensimmäinen kesän merkki lienee, että meidän Dio ui. Tai ei se oikeastaan mitään ui, kunhan lotraa vedessä. Tämä on nyt sitten ensimmäinen valokuva meidän tänä vuonna lotraavasta merimursusta.


Ja katsokaas mikä ihme tyyppi meidän lähellä tepasteli? Se on kurki. On nimittäin sitten todella iso lintu näin meikäläisen silmin. Noista kannattaa pysyä kaukana. Palvelijamme kun rakastaa myös lintujen kuvaamista, hänen piti oikein pysähtyä autosta moista ukkohanhea kuvaamaan. Minä olisin halunnut jo jatkettavan matkaa...


Nämä pienet vekkulit muurahaiset olivat heränneet pesästään. Kuhina oli aikamoinen, mutta en minä noista enää oikein jaksa innostua, paitsi jos joku yksilö eksyy tupaan. Sitten sitä voi vaikka seurata ja vahingossa astua tassulla päälle.


Kovin tuo palvelijamme on nyt maanrajassa tai vesirajassa valokuvia ottanut. Tämä valokuva on nimittäin sammakon kudusta, ja nythän mä hokasin. Tämän kutulammikon lähettyvillä oli viime vuonnakin aikamoinen lauma näitä vitsikkäitä kurnuttajia. Yrittävät ihan selvästi matkia minua, mutta ehei, eivät osaa vaikka kuinka haluaisivat!


Mökkikesämme alkaa tsiigauksella, että kaikki on kunnossa. Järvelle on aika mukavat maisemat, ja vielä mukavammat on, kun vielä ei ole lehtiä puissa. Näkee tämmöinen pienempikin kissa kauemmas ulapalle.


Oikein mukavaa kesän alkua Sinulle, rakas lukijani!!!

Toivottelee:  LEO

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti