Valokuvien ja tekstien kopioiminen ilman lupaa on kielletty.

14. maaliskuuta 2015

Suran suhinat Kirkkonummella

6.3.2015 PERJANTAI ESPOO

Lähdimme matkaan perjantaina iltapäivästä. Minä matkustin vielä pienessä Atlaksessa, olenhan vasta pentu. Äiti oli puettu johonkin ihme paitaan, mutta koska minä olen isääni tullut, olen reipas matkustelija enkä ole pienestä parituntisesta moksiskaan.

Hotellihuone oli paaaaljon suurempi kuin Lahdessa ja jotenkin viihtyisämpi. Tästä nojatuolista tuli heti meidän suosikkimme! Miten mukavaa siinä olikaan torkkua...

Sitten valmistauduimme viikonlopun tulevaan koitokseen...

Hemaiseva seksikäs pörröpää, tahdon sun pörröäs pörröttää...

7.3.2015 LAUANTAI Kirkkonummi

Aamu näyttäytyi Uudellamaalla harmaana ja tuulisena. Lähdimme ajelemaan hotellilta kohti Kirkkonummen Masalaa. Ihme, että navigaattori ohjasti meidät taas vähän omituisesti, mutta löysimme kuitenkin perille. Tiethän ovat tuolla päin Suomea selkeät ja suorat.

Eläinlääkärintarkastus oli nopeasti ohi ja jonotus sujui sulavasti. Häkkipaikan sai itse valita, eikä rotuja oltu määritelty edes kategorioittain. Siispä valitsimme kaksi vierekkäistä paikkaa ja häkkien sisustus alkoi.

Viimekerrasta olikin hetki aikaa. Sehän oli Lahdessa tammikuun lopussa, kun minä olin nippa nappa pentuluokkaikäinen.

Tuomarina oli lauantaina Marjatta Koskenkangas,  joka oli minulle entuudestaan tuttu. Ensinnäkin hän varmisti Lahdessa värintarkastuksessa että minussa ei ole hopean häivääkään kuten äidissäni ja toisekseen hän arvosteli minut samaisessa paikassa elämäni ensimmäisen kerran.Nyt olikin hauska tavata hänet jälleen. Sain paljon kehuja ja arvostelussa EX 1.

TP- valinnassa oli vastassa kaunis norjalainen metsäkissa, mutta Marjatta valitsi minut! Ei voi olla totta! Minä olin matkalla paneeliin elämäni ensimmäisen kerran. Todella jännittävää.

Ja kun tämä HOOHETKI vihdoin viimein koitti, minua vietiin kuin pässiä narussa. Lopulta ymmärsin jujun ja poseerasin siellä muiden kauniiden pentujen joukossa kuin diiva ikään. Lopulta kävi niin, että minusta tuli Best in Show! Olin ihan hämilläni mutta kotiväkeni oli vielä enemmän...Huh huh mikä tuuri :-) Loppujen lopuksi sain arvosteluksi siis EX 1 NOM BIS.

Sura paneelissa.
Tämä oli ensimmäinen kerta koko meidän perheelle ja olimme kaikki todella iloisia, kiitollisia sekä myös hämillämme. Voitto tuli kirjaimellisesti kotiin vaikka vastassa oli todella kauniita kategoria kakkosen pentuja. Mutta "meirän Sura voitti."





8.3. SUNNUNTAI Kirkkonummi

Sunnuntaipäivät ovat siitä kivoja, että voimme porhaltaa suoraan näyttelypaikalle ilman eläinlääkärin tarkastusta! Niin teimme nytkin. Uusi päivä ja uudet kujeet. Eilinen voittoputkeni vielä hymyilytti meitä kaikkia ja olimme siitä edelleen iloisia ja kiitollisia.
Tänään tapasin myös päivälleen nuorisoluokkaan ikänsä puolesta kuuluvan ja osallistuvan isosiskoni Neean, joka olikin kasvattanut häntää oikein urakalla sitten viime näkemän. Tyttö oli muutenkin kaunis kuin mikä.

Tuomarina meillä molemmilla oli entuudestaan vieras Landsen Kasia. Hän arvosteli minut EX 1.

TP- valinnassa meillä oli vastassa kaksi muuta pentua. Kasia valitsi kuitenkin minut ja olimme ihan ällikällä lyötyjä. Sain mustan kissamedaljongin kaulaani. Olin taas matkalla paneeliin. Kuulin myös, että niin on äitini Lunakin. Voi että mitä tyttöenergiaa näin naistenpäivänä!

Sura paneelissa. Kuva: Pirjo Kiviniemi.

Paneelissa minun kanssani oli muutama muukin upea pentu. Minä poseerasin taas ja yritin parhaani...Lopulta tuomareiden äänet menivät tasan 2-2. Vastassa oli pörröinen pyhä birma. Lopulta Martti Peltonen teki ratkaisevan valinnan ja minä voitin! Toista kertaa tänä viikonloppuna olin BIS! Hui hitsit, miten hienoa! EX 1 NOM BIS! Kaksinkertainen voitto kotiin.

Tuomari Peltonen arvioi tilannetta kumpi voittakoon...
Kyllä tuli positiivista energiaa oikein urakalla, meille kaikille. Kotosalla sitten yritimme epätoivoisesti ikuistaa pientä voittajaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti