Valokuvien ja tekstien kopioiminen ilman lupaa on kielletty.

24. joulukuuta 2019

Joulukalenterin 24. luukku

Hylkää perinteet.

Tee asennemuutos uudenvuodenlupauksena ennakkoon. Päätä tehdä joulustasi entistä ekompi. Ilmastoteot vaativat usein aiempien pinttyneiden tapojen muuttamista. Aloita jostain: vähennä lahjojen määrää, älä hanki muovitavaraa ja jätä lipeäkala ostamatta, jos kukaan ei sitä syö.
Minäkin ehdotin Mamille, jospa ostettaisiin vain minulle lahjat ja voisin sitten antaa toistenkin niillä leikkiä mutta se ei kuulemma käynyt. Kaikille pitää olla pieni paketti. Höh. 

Lipeäkalaa meillä ei ole syöty koskaan. Se tulee jo isän puolen geeneistä. 

Minä taas kun olen puoliksi ruåttalainen, niin esi- isäni ovat syöneet ja ammoisista ajoista lähtien janssoninkiusausta ja lihapullia jouluaattona, laulaneet pari joululaulua ja ottaneet sitten pienen napsun. Tralla ralla raa! 

 Oikein Rauhallista ja leppoista ja yhä ekompaa joulua Sinulle, rakas lukijani! Toivottavasti joulun odotus on ollut sinulle yhtä jännittävää kuin minulle.

Minä paketoin itseni Mamille.

Tässä minä olen <3

T: Leo 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti